Junior assistent (administratie- en samenstelpraktijk)

Voor onze administratie- en samenstelpraktijk zijn wij op zoek naar een nieuwe ambitieuze collega. Binnen ons team voor de administratie-en samenstelpraktijk werken wij samen om onze cliënten zo goed mogelijk te bedienen. Als nieuwe collega kom je al snel in contact met onze cliënten en ga je zelfstandig werkzaamheden verrichten.

De werkzaamheden bestaan o.a. uit:

Verlenen van administratieve diensten en het samenstellen van eenvoudige jaarrekeningen
• Coderen en boeken van inkomende en uitgaande facturen.
• Maken van journaalposten en deze verwerken in de betreffende administratie.
• Vervaardigen van specificaties van grootboekrekeningen.
• Het samenstellen van eenvoudige jaarrekeningen onder begeleiding van de Gevorderd Assistent, Zelfstandig Assistent of de Relatiebeheerder/Teamleider. De bevindingen worden vastgelegd in aantekeningen met inachtneming van de van toepassing zijnde richtlijnen en kwaliteitsstandaarden.
• Zelfstandig administraties voeren.
• Contact onderhouden met de cliënt voor zover gegevens nodig zijn voor de uitvoering van de opdracht (dit in overleg met leidinggevende).

Verrichten van controle-/assurancewerkzaamheden (in voorkomende/beperkte mate)
• Eenvoudige controle-/assurance werkzaamheden uitvoeren onder begeleiding van de Gevorderd Assistent, Zelfstandig assistent of de Relatiebeheerder/Teamleider. De bevindingen worden vastgelegd in aantekeningen met inachtneming van de van toepassing zijnde richtlijnen en kwaliteitsstandaarden.
• Contact onderhouden met de cliënt voor zover gegevens nodig zijn voor de uitvoering van de opdracht (dit in overleg met leidinggevende).

Voorbereiden en/of opstellen van (eenvoudige) belastingaangiften
• Voorbereiden van (eenvoudige) aangiften omzetbelasting (OB), inkomstenbelasting (IB) en vennootschapsbelasting (VPB).
• Opstellen van (eenvoudige) aangiften omzetbelasting (OB), inkomstenbelasting (IB) en vennootschapsbelasting (VPB) onder begeleiding van de Gevorderd Assistent, Zelfstandig Assistent of de Relatiebeheerder/Teamleider.

Verrichten van ondersteunende werkzaamheden
• Verrichten van ondersteunende werkzaamheden ten behoeve van de Gevorderd Assistent, Zelfstandig Assistent, Relatiebeheerder/Teamleider, Accountant-Medewerker of Vennoot.

Door de variëteit aan klanten en werkzaamheden moet je overzicht kunnen houden en snel kunnen schakelen. Een flexibele en constructieve houding vinden wij dan ook van groot belang. Door de verscheidenheid aan klanten zijn de werkzaamheden afwisselend te noemen.


Functie-eisen
• Bij voorkeur (enige) ervaring, dan wel affiniteit met verwerking van financiële administraties in de sector MKB
• Tenminste HAVO niveau
• In bezit van praktijkdiploma boekhouden (PDB), of studerend hiervoor
• Beschikbaarheid 32-40 uur per week
• Bereid om te reizen voor cliëntbezoek
• Ambitieus, nieuwsgierig en leergierig
• Klantvriendelijke houding
• Flexibele inzet wordt verwacht i.v.m. inzet in verschillende afdelingen
• Analytisch onderlegd en communicatie vaardig
• Zelfstandigheid

Heb jij het in je? Neem dan snel contact met ons op voor deze functie! Mail ons op Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

IPA-ACON Groep

T 0031 (23) 5319 539

 

Bewindvoering:

IPA-ACON Vermogenszorg

T 0031 (23) 518 3425

 

 
E-mail
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
 
 
 
Adres

Wilhelminapark 29
2012 KC Haarlem

Postbus 6222
2001 HE Haarlem